Blog

Blogs over IT Communicatie

Posted by ITCommunications on 9 januari 2021

Maak een idee zo snel mogelijk concreet

Zorg ervoor dat jullie een idee zo snel mogelijk tastbaar maakt of toetst bij de klant. Het is belangrijk dat jullie hetzelfde beeld hebben. Want in de praktijk blijkt dat dit niet altijd vanzelfsprekend is. Door een idee of plan tastbaar te maken, kan je checken of iedereen op dezelfde weg zit of dat het nodig is om bij te schaven. Neem je klanten mee in het ontwikkelproces. Zorg ervoor dat jullie maken wat de klant graag wil en het liefst zelfs beter. Betrek je klanten in het voortraject en tijdens het productieproces. Het mooie hierbij is dat je dan ook nog eens heel veel waardevolle input krijgt, die jullie meteen kunnen verwerken. En let daarbij ook goed op vragen die klanten stellen of de suggesties die zij hebben. Dit geeft jullie de kans om jullie product of dienst nog beter te maken en helemaal af te stemmen op dat wat jullie klant nodig heeft. Te vaak blijven hier nog kansen liggen. Dat is zonde en ook niet nodig. Want klanten betrekken, maakt dat jullie met elkaar nog beter worden. Bovendien is het ook nog eens heel erg fijn en leuk om met klanten een product of dienst te ontwikkelen waar jullie hen echt mee helpen.
Posted by ITCommunications on 8 januari 2021

Florerende teams komen samen verder

De kracht van de groep is enorm. Wanneer je als team ervoor gaat, dan komt er zoveel power vrij. Hiermee zijn jullie samen in staat om echt hele mooie dingen te doen. Er werkt niets beters dan dat je elkaar helpt om verder te komen. Iedere keer opnieuw. Wat is daarvoor nodig? Wat kunnen jullie aanscherpen of verbeteren? Samen zie je altijd meer dan alleen. Zelf kan het zijn dat je blind bent voor dingen. Hoe mooi is dan dat je samen bent.

Sta open voor elkaar. Haal altijd het beste uit elkaar en iedere situatie. Doe dat samen. Ontdek waar jullie goed in zijn. Spreek elkaar aan op waar jullie goed in zijn. Breng elkaar in de positie waar teamleden floreren. Wanneer je dit echt samen doet en met de focus op groei en verbetering. Iedere dag opnieuw. Dan kan het niet anders dan dat jullie lekker in de flow komen en nog meer bereiken dan jullie ooit hadden gedacht.

Posted by ITCommunications on 7 januari 2021

Verplaats je oprecht in de ander

Mensen waarderen het wanneer je oprecht in hen bent geïnteresseerd. Over het algemeen merk je het gelijk als iemand het beste met jou voor heeft en je oprecht wil helpen. Dit geldt ook voor jouw klanten. Zorg ervoor dat je weet wat er in jouw klant omgaat en wat er bij de ander speelt. En dat je ook bij jezelf voelt dat je graag die toegevoegde waarde wilt leveren en zo het verschil wil maken voor de klant.

Doe je het vanuit een kunstje of compleet vanuit eigenbelang, dan is de kans groter dat het langer duurt voordat jij je doel bereikt. Bewust of onbewust. De meesten merken het wanneer jij het niet meent. Dat voel je gewoon.

Ga voor de lange termijn relatie met de ander. Investeer in de relatie met je klant. Zorg er met elkaar voor dat jullie precies weten hoe jullie klanten helpen. Los hun problemen op. Zorg ervoor dat zij succesvol zijn en het verschil kunnen maken. Verplaats je oprecht in jullie klanten. Zij gaan het merken en het maakt ook jullie werk een stuk leuker. Want we vinden het fijn om anderen te helpen. En hoe mooi is het wanneer jullie als team iets te bieden hebben waar jullie klanten om zitten te springen.

Posted by ITCommunications on 6 januari 2021

Hoe krijgen we de dingen wel voor elkaar?

Lukt het even niet? Kijk dan altijd naar oplossingen en mogelijkheden en bepaal met elkaar welke stappen er nodig zijn om daar te komen. Maak ze ook concreet. Benoem wie het gaat doen en wanneer het af is. Plan het in en volg met elkaar op. Bepaal met wat er nodig is.

Committeer je ook aan de uitdaging. Want als je geen onderdeel bent van het probleem, dan ben je dat ook niet van de oplossing. Daarom is het ook belangrijk om altijd naar je eigen aandeel in het geheel te kijken. Wat kan jij doen om het beter te maken. Nu en in deze situatie.

Het is verleidelijk om naar anderen te kijken, maar zelf ben je ook echt een belangrijke schakel. Daag jullie zelf ook uit om niet te blijven in hangen in wat er allemaal niet goed gaat en wat anderen beter of anders hadden kunnen doen. Dat stagneert en demotiveert. Zo kom je niet verder. Dus als je dingen voor elkaar wil krijgen en vooruit wil komen. Focus dan op wat wel kan en wat je daar zelf nu alvast aan kan dan. En bespreek vervolgens samen wat je met het team eraan gaat doen.

Dan ga je meters maken en kom je een stap verder. En onthoud stappen zetten, betekent samen op weg naar vooruitgang. Op deze manier maak je het mogelijk om met elkaar te floreren. Als persoon en als team.

Posted by ITCommunications on 1 januari 2021

Bouw voort op elkaars beste ideeën

Wanneer je verschillende personen en ideeën samenbrengt, dan gebeuren er grootse dingen. Leer je aan om te focussen op de goede ideeën en deze verder uit te bouwen. Maak ze beter en beter. Creëer een cultuur waarbij jullie denken in kansen en mogelijkheden. Zie ze overal. Pak ze vast en maak ze met elkaar nog beter. Benut elkaars unieke invalshoeken. Wees altijd opbouwend. Ook al is een idee nog zo gek, bouw erop voort. Zo ontstaan de meest briljante producten en diensten. Zo kom je tot grote hoogte. En hoe geweldig is het als je met je team dit bereikt. Dat je samen kunt vieren hoe jullie klanten nog beter hebben kunnen helpen.

Zorg ervoor dat jullie verschillende invalshoeken verzamelen. Praat met anderen. Betrek klanten bij jullie product- of dienstontwikkeling. Ze komen echt met hele praktische zaken waar je zelf misschien nooit aan zou hebben gedacht.