Verplaats je oprecht in de ander

Mensen waarderen het wanneer je oprecht in hen bent geïnteresseerd. Over het algemeen merk je het gelijk als iemand het beste met jou voor heeft en je oprecht wil helpen. Dit geldt ook voor jouw klanten. Zorg ervoor dat je weet wat er in jouw klant omgaat en wat er bij de ander speelt. En dat je ook bij jezelf voelt dat je graag die toegevoegde waarde wilt leveren en zo het verschil wil maken voor de klant.

Doe je het vanuit een kunstje of compleet vanuit eigenbelang, dan is de kans groter dat het langer duurt voordat jij je doel bereikt. Bewust of onbewust. De meesten merken het wanneer jij het niet meent. Dat voel je gewoon.

Ga voor de lange termijn relatie met de ander. Investeer in de relatie met je klant. Zorg er met elkaar voor dat jullie precies weten hoe jullie klanten helpen. Los hun problemen op. Zorg ervoor dat zij succesvol zijn en het verschil kunnen maken. Verplaats je oprecht in jullie klanten. Zij gaan het merken en het maakt ook jullie werk een stuk leuker. Want we vinden het fijn om anderen te helpen. En hoe mooi is het wanneer jullie als team iets te bieden hebben waar jullie klanten om zitten te springen.