Meer succes in IT communicatie?

februari 22, 2019 ITCommunications

.Dan heb je in minimaal een stevige basis nodig. Iedereen weet wel dat het zonder een goede basis moeilijk bouwen is. Het fundament is dan niet stevig genoeg.  Dat betekent dat alles wat op dat fundament wordt gebouwd niet goed uit de verf komt.

Dat geldt zo ook voor klantcommunicatie. Wanneer de communicatie in de basis van je team of afdeling niet goed is ingeregeld, dan blijft er ruimte voor ruis en onduidelijkheid. Dat wil niemand.

Teamleden doen over het algemeen het beste naar kunnen. Ze zijn bereidwillig en zetten zich graag in voor het bedrijf, het team en de klant. Wanneer zaken dan toch niet lekker lopen, dan is het vaak omdat er in de basis nog iets nodig is.

In het geval van klantcommunicatie begint dat al met een heldere visie en klantbelofte plus alles wat daar bij hoort. Op basis daarvan begin je met bouwen. Net zolang tot alle ingrediënten aanwezig zijn die je in de basis nodig hebt. Tegelijkertijd krijgen je teamleden training & coaching, zodat zij beschikken over de vaardigheden die zij nodig hebben en het contact met de klant makkelijker maakt. Bovendien daarmee ook leuker.

Dat geeft overzicht, rust en vertrouwen. Juist omdat collega’s weten waar de dienstverlening voor staat en wat de verwachtingen zijn, hoeven zij zich dit meer af te vragen en kunnen ze zich beter focussen op hun taak.